۲۰ ماده غذایی که مانع چربی سوزی شکم و پهلو می‌شوند

چربی‌های دور شکم و پهلو مورد علاقه کسی نیست. همه افراد سعی می‌کنند مانع ایجاد چربی در نواحی اطراف شکم و پهلوی خود شوند. با ما همراه باشید تا باهم غذاهایی را که مانع چربی سوزی شکم و پهلو می‌شوند بررسی کنیم و با شناخت این غذاها تا حد امکان از خوردنشان دوری کنیم.

بعضی از غذاهای خوشمزه باعث به وجود آمدن چربی‌های زیرشکم می‌شوند. به‌مرور زمان، این دسته از چربی‌ها سلامتی بدن شما را تهدید می‌کنند. چربی‌ می‌تواند منجر به افزایش ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و کلسترول بالا شود. شما می‌توانید با دوری از این غذاها و انجام روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت‌های ورزشی (مثل پیاده‌روی) خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهید.

خوراکی‌هایی که مانع چربی سوزی در شکم و پهلو می‌شوند

۱. پنیر‌

پنیر سفید مانع چربی سوزی شکم و پهلو است

پنیر سرشار از کالری و چربی اشباع‌شده است. اگر به‌دنبال چربی سوزی شکم و پهلو هستید، سعی کنید مصرف پنیرهای فراوری‌شده را کاهش دهید. نگران تأمین پروتئین و کلسیم بدن خود نباشید؛ می‌توانید از لبنیات بدون چربی مثل شیر یا ماست استفاده کنید.

در صورتی که هوس پنیر کرده‌ باشید سعی کنید مثل فرانسوی‌ها کمی پنیر فراوری‌نشده بخورید.

۲. نوشیدنی‌های شیرین

اگر فکر می‌کنید که نوشابه‌های رژیمی هیچ‌گونه مواد افزودنی یا شیرین‌کننده مصنوعی ندارند، سخت در اشتباهید! تمامی نوشیدنی‌های شیرین صنعتی دارای مقدار فراوانی شکر مصنوعی، شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. مصرف این نوشیدنی‌ها باعث افزایش توده چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شود. اگر کنجکاو هستید که این توده چربی چگونه به‌ وجود می‌آید، باید بگوییم با مصرف قند و شکر فراوان، بدن شما قادر به هضم این حجم از شکر نیست؛ به همین دلیل، همه آنها را تبدیل به بافت چربی می‌کند. این نوع چربی بیشتر در شکم و پهلو انباشته می‌شود.

اگرچه نوشیدنی‌های رژیمی کالری کمی دارند و فکر می‌کنید دارید گزینه سالم‌تر را انتخاب می‌کنید ولی طعم شیرینی مصنوعی آنها بدن شما را به تولید انسولین تحریک می‌کند و باعث قند خون بالاتر و افزایش دور کمر می‌شود.

۳. گوشت‌های فراوری‌شده

سوسیس و کالباس مانع چربی سوزی شکم و پهلو هستند

گوشت قسمت بزرگی از رژیم غذایی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد. مصرف گوشت باعث تأمین پروتئین موردنیاز بدن می‌شود و به افزایش سطح انرژی و تولید سلول‌های جدید در بدن کمک می‌کند. اگر به‌دنبال شکم تخت و وزن ایدئال هستید، حتما از مصرف گوشت‌های فراوری‌شده از جمله انواع سوسیس و کالباس و ژامبون، گوشت خشک‌شده، گوشت کنسروشده دست بردارید. گوشت‌های فراوری‌شده حاوی مقدار زیادی نمک و چربی‌های مضر هستند که می‌تواند باعث افزایش بیماری‌های قلبی شود.

اگر به‌دنبال تأمین پروتئین بدن خود هستید، می‌توانید گوشت مرغ، ماهی تازه بدون چربی و کباب‌شده استفاده کنید. به ما اعتماد کنید! با مصرف گوشت سفید تازه باعث چربی‌سوزی در ناحیه شکم و پهلو خواهید شد.

۴. مشروبات الکلی

نوشیدنی‌های الکلی کالری زیادی دارند و به‌طور کلی دارای مقدار زیادی قند هستند، اما حاوی مقدار کمی پروتئین و فیبر هستند. مهم نیست که نوشیدنی‌های الکلی از چه نوعی باشند؛ الکل به لاغری شکم کمکی نمی‌کند چه برسد به کاهش وزن.

۵. انواع سس رژیمی فراوری‌شده

سس‌های رژیمی که با نام‌های بدون چربی و بدون مواد افزودنی ناسالم به فروش می‌رسند، سرشار از شربت ذرت با فروکتوز بالا، انواع طعم‌دهنده‌ها و چربی‌های مضر هستند که این مواد می‌توانند به سلامتی شما آسیب جدی وارد کنند. اگر به‌دنبال کاهش وزن و چربی سوزی در شکم و پهلو هستید، بهتر است سالاد خود را با سس خانگی یعنی ترکیب روغن زیتون، سرکه سیب و مقداری ماست بدون چربی، طعم‌دار کنید.

۶. آب‌میوه‌های طبیعی با شکر افزوده‌

آبمیوه طبیعی مانع چربی سوزی شکم و پهلو است

دقیقا مثل نوشابه و سایر نوشیدنی‌های فراوری‌شده موجود در فروشگاه‌ها، اگر به آب‌میوه یا اسموتی خود شکر اضافه کنید، باعث انباشته شدن چربی در شکم خود می‌شوید. توصیه می‌کنیم که به‌جای استفاده از آب‌میوه‌های صنعتی، خودتان در منزل، آب‌ میوه‌ها را بگیرید. با این کار، هم محصول سالم‌تری مصرف می‌کنید و هم باعث کاهش چربی شکمی در بدن‌تان می‌شوید.

۷. نان سفید

کربوهیدرات‌ تصفیه‌شده به‌خصوص نان تصفیه‌شده یا نان سفید یکی دیگر از انواع مواد غذایی خوشمزه‌ای است که باعث افزایش وزن و مهم‌تر از همه افزایش توده چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شوند. بهتر است برای چربی سوزی، نان جو، نان چاودار و نان سبوس‌دار را جایگزین نان سفید کنید. با مصرف این نوع از نان‌ها مدت‌زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت.

۸. غلات صبحانه

کورن فلکس مانع چربی سوزی شکم و پهلو است

این نوع غلات انواع مختلفی حتی نوع رژیمی دارد و اکثر افراد برای صبحانه یک کاسه از این غلات می‌خورند. باید هشدار دهیم که این گروه از غلات صبحانه یا کورن‌فلکس دارای مقدار زیادی قند و آرد سفید هستند و می‌توانند باعث چاقی شما شوند. اگر عاشق مصرف غلات هستید، بهتر است نوع سبوس‌دار و بدون قند با فیبر بالا را مصرف کنید و مدت‌زمان بیشتری احساس سیری کنید. برای نتیجه بهتر، کورن‌فلکس سبوس دار خود را با شیر بادام مصرف کنید و به‌مرور زمان شاهد کاهش سایز در اطراف شکم و پهلوی خود باشید.

۹. دسرهای آماده

تمامی دسرهایی که در فروشگاه‌ها به‌صورت پخته‌شده به فروش می‌رسند دارای مقدار زیادی قند و چربی هستند. اگر در حال تلاش برای دستیابی به اندام رؤیایی خود با شکم تخت هستید، بهتر است به هیچ عنوان از این دسرها استفاده نکنید. اگر به‌دنبال دسر خوشمزه هستید، مصرف انگور شیرین را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

۱۰. انواع انرژی‌بار و غذاهای رژیمی

اگرچه غذاهای رژیمی ادعای کم‌کالری بودن دارند ولی معمولا تمامی موادغذایی فراوری‌شده دارای مقدار زیادی سدیم و مواد نگهدارنده هستند. اگر به‌طور مداوم از آنها استفاده کنید، باعث تجمع چربی در اطراف پهلو و شکم خود می‌شوید و از همه مهم‌تر ممکن است اسید معده شما بیشتر از حد نرمال ترشح شود و در نهایت دچار مشکلات گوارشی شوید. اگر به‌دنبال وعده‌های سالم و طبیعی هستید که باعث چربی سوزی در بدن شما شوند، انواع آجیل و میوه بهترین گزینه برای شما است.

مصرف بیش از اندازه انرژی‌بارها و غذاهای رژیمی، باعث افزایش ترشح اسید معده می‌شوند و آسیب جدی به دستگاه گوارش بدن وارد می‌کنند.

۱۱. غذاهای سرخ‌شده

سیب زمینی سرخ شده مانع چربی سوزی شکم و پهلو است

انواع سیب زمینی سرخ‌شده و انواع مرغ سوخاری یکی از غذاهای موردعلاقه ماست؛ ولی باید این موضوع را در نظر بگیرید که غذاهای سرخ‌شده دارای چربی و کلسترول بسیار زیادی هستند.

اگر به‌دنبال شکم سیکس‌پک هستید، بهتر است این مواد غذایی خوشمزه و وسوسه‌انگیز را مصرف نکنید.

۱۲. همبرگر و انواع فست‌فود

تمامی همبرگرها و فست‌فودها سرشار از چربی و کالری زیاد هستند. اگر در هفته بیش از ۲ بار فست‌فود مصرف می‌کنید، دیر یا زود دچار چاقی به‌ویژه چاقی در ناحیه شکم خواهید شد.

اگر به‌دنبال زیبایی اندام هستید، فست‌فود و همبرگر را فراموش کنید.

۱۳. چیپس و پفک

چیپس خوشمزه مانع چربی سوزی شکم و پهلو است

چیپس و پفک دارای کالری، چربی اشباع‌شده، نمک و قند بسیار زیادی هستند. این مواد غذایی در دسته غذاهای فوق‌العاده چاق‌کننده قرار می‌گیرند. گزینه مناسب برای میان‌وعده سالم، هویج و کرفس خام و یا تعداد کمی از مغزهای آجیل بدون نمک و شکر است. شکم تخت و اندامی زیبا ارزش سختی کشیدن را دارد.

۱۴. ماکارونی و پاستای سفید

ماکارونی و پاستای سفید با آرز سفید تصفیه‌شده تهیه می‌شوند. معمولا با مصرف آنها آرد سفید به قند و سپس چربی تبدیل می‌شود و ظاهر ناحیه شکم و پهلوی شما را به هم می‌ریزند.

اگر عاشق پاستا و ماکارونی هستید، بهتر است انواع سبوس‌دار و سالم آن‌ را مصرف کنید.

۱۵. برنج سفید

مصرف زیاد و بی‌رویه برنج سفید باعث افزایش سطح انسولین در بدن می‌شود و سپس به‌دلیل هضم نشدن، تبدیل به توده‌های چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شود. بهترین جایگزین برای برنج سفید، کینوا و برنج قهوه‌ای است.

با مصرف برنج قهوه‌ای مقدار زیادی فیبر وارد بدن می‌شود و مدت‌زمان بیشتری احساس سیری می‌کنید. اگر به‌دنبال روشی برای چربی سوزی در نواحی پهلو و شکم هستید، حتما برنج قهوه‌ای را در برنامه غذایی خود اضافه کنید.

۱۶. میوه‌های خشک

بر خلاف میوه تازه که سرشار از فیبر و مواد مغذی سالم هستند، میوه خشک‌شده حاوی مقدار زیادی قند است. همان طور که اشاره کردیم، قند و شکر باعث افزایش توده چربی در شکم می‌شود. اگر به‌دنبال کاهش وزن و چربی سوزی هستید، فقط از میوه‌های تازه استفاده کنید.

میوه‌های خشک‌شده سرشار از قند هستند. مصرف مداوم آنها مانع چربی سوزی شکم و پهلو می‌شود.

۱۷. ماست شیرین

بعضی از انواع ماست‌های شیرین از جمله ماست‌های یونانی طعم‌دار می‌شوند و مقداری شکر به آنها افزوده می‌شود. بهتر است هنگام خرید ماست شیرین، انواع بدون چربی و بدون قند آن را تهیه کنید تا شاهد کاهش سایز در پهلو و شکم باشید.

۱۸. بستنی

بستنی قیفی مانع چربی سوزی شکم و پهلو است

همه ما عاشق مزه دل‌چسب بستنی هستیم. بستنی دسری است که حاوی قند و کالری بسیار زیادی است و سایر مواد مغذی را ندارد. برای اینکه شکم تخت و زیبایی داشته باشید بهتر است بستنی را از سبد غذایی خود حذف کنید.

جایگزین بستنی مقداری ماست یونانی بدون قند با میوه تازه است که می‌‌توانید باهم مخلوط کنید و در قالب‌های بستنی بریزید و در فریزر قرار دهید. بستنی سالم و چربی‌سوز شما آماده است!

۱۹. انواع شکلات و آب‌نبات

انواع شکلات و آب‌نبات دارای مقدار زیادی قند و شکر است که آسیب زیادی به سلامتی شما وارد می کند. اگر به‌دنبال کاهش وزن و از همه مهم‌تر کاهش چربی در شکم و پهلو هستید، بهتر است مصرف شکلات و آب‌نبات را به حداقل برسانید.

۲۰.نمک

اگرچه نمک باعث انباشته شدن چربی در شکم نمی‌شود ولی مصرف بیش از حد نمک باعث انباشته شدن آب در بدن و نفخ بدن می‌شود. بهتر است به‌‌جای نمک معمولی از نمک دریا و انواع ادویه سالم مثل زردچوبه، زنجبیل و ریحان خشک‌شده استفاده کنید. اگر نمی‌توانید نمک را حذف کنید، حتما آب بیشتری بخورید تا از نفخ شکم و کم‌آبی بدن جلوگیری کند.

نمک یا سدیم باعث انباشته شدن آب در بدن شما می‌شود و ظاهر چاق برای شما ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

تمامی غذاهای خوشمزه‌ای که در لیست بیان کردیم مانع چربی سوزی شکم و پهلو می‌شوند. توصیه ما این است که مصرف این مواد غذایی خوش‌مزه و در عین حال مضر را کاهش دهید و اگر قادر بودید به‌طور کلی از سبد غذایی خود حذف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید