کاهش ۱۸ درصدی آمار طلاق در قم

ایسنا/قم معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی آمار طلاق در قم در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل، گفت: این استان بیشترین کاهش آمار طلاق در سطح کشور را از آن خود کرده است.


به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی امروز ۲۲ مردادماه در جلسه شورای اجتماعی استان قم، بیان کرد: کاهش آمار طلاق با اقدامات فرهنگی و مشاوره‌ای و حمایت از خانواده ها انجام شده و طی دو سال اخیرا ۱۸ درصد کاهش یافته است.


به گزارش ایسنا، مقیمی ادامه داد: استان قم بیشترین میزان کاهش طلاق را در سطح کشور به خود اختصاص داده که بخشی از آن به خاطر اقدامات مشترک فرهنگی بین نهادهای مختلف و دستگاه ها و فعالیت های مردمی بوده است.


معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه شورای اجتماعی باید بصورت مستمر جلسات خود را تشکیل دهد، اظهار کرد: بازنگری طرح تحول اجتماعی‌ از موارد بسیار مهمی است که برای بهبود آسیب های اجتماعی در استان قم باید دنبال شود.


وی عنوان کرد: یکی از مسائل مهم که در بازنگری این طرح مورد توجه قرار بگیرد، دخیل کردن قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی در آن به خاطر تجربه‌های موفق در سایر مسایل اجتماعی و فرهنگی بوده است.


وی همچنین بیان کرد: طرح «نماد» در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با همراهی دستگاه‌های متولی توسط آموزش و پرورش در مدارس استان در حال اجراست.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید