پاک دستی و کارآمدی ملاک اصلی انتخاب مدیران اجرایی استان همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان گفت: ملاک و معیار اصلی استاندار همدان برای انتخاب و انتصاب مدیران دستگاه های اجرایی «انقلابی بودن، کار آمدی، فساد ستیزی» و همچنین توجه به اصل مهم استفاده از سرمایه‌های انسانی بومی است.


به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان، مسلم مخفی اظهار داشت: برهمین اساس و طی چهار ماه گذشته ۷۰ مدیر بومی برای دستگاه های اجرایی استان همدان انتخاب و منصوب شده اند که معیار اصلی در انتخاب و انتصاب این افراد همانا کارآمدی، پاک‌دستی و فسادستیزی بوده است.


وی حضور مدیران غیربومی و ناکارآمد را یکی از دغدغه‌ها و گلایه‌مندی‌های مردم استان همدان برشمرد و تصریح کرد: برهمین اساس بومی گزینی و کارآمدی معیار اصلی تمامی انتصابات انجام شده از جانب استاندار همدان بوده و این رویکرد در انتصابات آتی نیز دنبال خواهد شد.


مخفی با اشاره به اینکه مردم، نخبگان و گروه‌های سیاسی عمده استان همدان یکی از دلایل مشکلات و مسائل استان را وجود مدیران غیر بومی می‌دانند، افزود: مهم‌ترین معیارها و ویژگی‌هایی که در انتصاب مدیران مورد توجه جدی استاندار همدان قرار دارد، انقلابی بودن، کارآمدی، فسادستیزی و بومی‌ بودن و همچنین استفاده از سرمایه‌های انسانی استان است.


مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان گفت: موضوع دخالت برخی از نمایندگان، گروه‌ها و احزاب در انتصاب‌ها قابل کتمان نیست و علت تاخیر در روند انتصاب برخی مدیران نیز همین دخالت‌ و سهم‌خواهی‌ها است. 


سهم خواهی در انتصاب مدیران ظلم به مردم و دولت است


وی تاکید کرد: دخالت و سهم‌خواهی در انتصابات مدیران علاوه بر ظلم به مردم، ظلم به دولت نیز هست چراکه باعث از دست رفتن زمان و مانع خدمت‌رسانی و حل مشکلات مردم می‌شود.


مخفی مهم ترین موضوع با روی کارآمدن دولت سیزدهم و انتخاب علیرضا قاسمی فرزاد به عنوان استاندار همدان را انتصاب مدیران دانست و گفت: هر دولتی برای رسیدن به اهدافِ و تحقق برنامه‌ها و وعده‌های خود به مردم، دنبال انتخاب افراد همسو با سیاست‌های موردنظر است. 


مخفی افزود: استاندار همدان نیز برهمین اساس و در راستای انتصاب و انتخاب مدیران، از طریق مشورت با نخبگان، متخصصان و افراد مطلع و همچنین مصاحبه با گزینه‌های مختلف، فرمانداران، مدیران کل، بخشداران و معاونان فرمانداران را انتخاب و منصوب کرده است. 


وی با بیان اینکه رویکرد استاندار همدان در انتصاب مدیران مبتنی بر «منویات مقام معظم رهبری و سیاست اعلامی رییس دولت سیزدهم است»، گفت: کادرسازی برای آینده از موضوعات مهمی است که به صورت ویژه موردتوجه استاندار همدان در عرصه انتصابات قرار دارد. 


مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان افزود: در برخی پست‌های کلیدی از نیروهای جوان‌ و حتی در برخی از شهرستان‌ها که صلاح بر انتخاب مدیران با تجربه بوده توصیه شده که در کنار مدیران با تجربه از نیروهای جوان در مدیریت‌های میانی نیز استفاده شود.


مخفی تاکید کرد: باید این حق را به مدیر ارشد استان داد که در انتخاب افراد تامل و حساسیت لازم را به کار گیرد چراکه انتصاب فردی فاقد صلاحیت، تعهد و تبحر لازم برای استان زیانبار است. 


وی اظهار داشت: در انتخاب یک مدیر، شاخص‌های مختلفی مورد توجه قرار دارد و تنها نظر استاندار ملاک نیست بلکه نظر وزارت‌خانه متبوع نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، چراکه این افراد مجری نظرات و ماموریت‌ها تخصصی وزارتخانه در استان هستند.


مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان افزود: بنابراین انتخاب و انتصاب یک مدیر برای دستگاه اجرایی، حاصل تعامل و هم‌فکری بین استاندار و وزارتخانه مربوطه است. 


مخفی تاکید کرد: «کارآمدی، تمکین از ارزش‌های نظام‌ اسلامی، آرمان‌های دولت سیزدهم، پاک‌دستی و فسادستیزی و نه وابستگی به یگ گروه یا حزب سیاسی» از جمله معیارهای مورد تاکید در انتخاب مدیران دستگاه های اجرایی است.


مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان در پایان این سئوال را مطرح کرد که آیا نماینده، فرد، گروه و هر حزبی که با فشار به دنبال انتصاب افراد هستند در صورت ناکارآمدی آن مدیر، در ادامه پاسخگوی مردم خواهند بود؟



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاه‌ خود را بنویسید