قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای صومعه و

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی ۲۵ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده روستای صومعه شهرستان نیشابور قلع وقمع و به چرخه تولید بازگشت داده شد.


علی مبارکی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم هشدارهایی که توسط رسانه‌ها، فضای مجازی و خبرگزاری‌ها در خصوص عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی و استعلام در زمان خرید وفروش داده می‌شود شاهد وقوع جرم از سوی برخی افراد به صورت آگاهانه و یا ناآگاهانه هستیم که باعث از بین رفتن اراضی کشاورزی می‌شوند.


وی در همین خصوص اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در بهمن‌ماه ۲۵ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده روستای صومعه شهرستان نیشابور معروف به شهرک بهداشت یاران سبزو کوهستان با حضور یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع و به چرخه تولید بازگشت داده شد.


مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: قلع و قمع انجام شده به مساحت ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۱۴ مورد دیوارگذاری به متراژ یک ۱۱۱۵ متر و مساحت ۱۱۰ مترمربع، ۳ مورد آلاچیق به مساحت ۲۶۰ مترمربع، ۶ مورد بنا به مساحت ۱۵۰ متر مربع و یک مورد استخر غیر مجاز به مساحت ۳۰ مترمربع در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.


مبارکی عنوان کرد: هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و متقاضیان باید قبل از هرگونه فعالیت نسبت به اخذ مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی و دستگاه‌های صادر کننده موافقت اصولی اقدام کنند.


وی اذعان کرد: هیچ‌گونه ساخت وسازی از چشم کارشناسان رصد و پایش به دور نخواهد ماند و تمامی اراضی توسط تصاویر ماهواره‌ای و یا گزارش‌های مردمی به سامانه تلفنی ۱۳۱ بررسی و بازدید می‌شوند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاه‌ خود را بنویسید