خلبانان در جنگ تحمیلی با خالی نکردن پایگاه چهارم شکاری به دفاع

دزفول-ایرنا- مدیر فرودگاه دزفول با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول گفت: خلبانان نیروی هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس پایگاه چهارم شکاری را خالی نکردند و همواره با نثار جان خود به دفاع از دزفول پرداختند.


به گزارش خبرنگار ایرنا کاپیتان عباس چگنی روز چهارشنبه در آیین استقبال از مسافران به مناسبت چهارم خرداد به بیان رشادت‌های مردم مقاوم دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت و افزود: دزفول سنگر مقاومت و مرکزی برای جابه‌جایی رزمندگان بود.


مسافران دزفول روز چهارشنبه در آیینی به مناسبت روز مقاومت و پایداری و روز دزفول مورد استقبال مسوولان فرودگاه این شهرستان قرار گرفتند.


به گزارش ایرنا دزفول تنها شهر اشغال نشده ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرارگرفت اما هرگز تسلیم نشد.
اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول را در هم شکند .
به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.
همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاه‌ خود را بنویسید