حدنگاری اراضی زراعی مهمترین رسالت سازمان ثبت اسناد کردستان است

ایسنا/کردستان مدیرکل ثبت اسناد استان، مساحت کل اراضی زارعی استان را ۹۰۳ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود۴۳۰ هزار هکتار قریب به ۴۸ درصد اراضی استان حدنگاری شده است.


اکبر پیرمحمدی امروز 22 مرداد در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان، با بیان اینکه هدف از اجرای طرح حدنگار، جمع‌آوری آمار و اطلاعات زمین‌های کشاورزی و تعیین محدوده‌ ملکی برای احراز و تثبیت مالکیت و تعیین حدود زمین‌های ملی و شخصی است، اظهار کرد: طرح حدنگاری باید تا پایان سال به پایان برسد و اراضی استان با همدلی همه دستگاه‌های اجرایی به سرانجام برسد.


وی از صاحب سند شدن ۱۰۰ درصدی اراضی ملی استان کردستان به کمک جهادی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان خبر داد و افزود: استان کردستان دارای دو میلیون و ۱۲۱ هزار هکتار اراضی ملی است که این میزان نسبت به سایر استان های کشور رقم قابل توجهی است. 


وی مساحت کل اراضی زارعی استان را ۹۰۳ هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان حدود۴۳۰ هزار هکتار قریب به ۴۸ درصد اراضی استان حدنگاری شده است.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان، عنوان کرد: عملکرد استان کردستان در سال ۱۴۰۱ قابل قبول بوده و اقدامات شاخصی از قبیل انجام پایلوت حدنگاری در ۸ شهرستان استان و برخی روستاها، سند دار کردن ۵۸ درصد اراضی وقفی استان و کسب رتبه اول در این زمینه، اشاره کرد.


وی از حدنگاری ۴۸ درصدی اراضی کشاورزی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: امسال با تغییر رویکردها و پهنه بندی اراضی، تا کنون ۲۹ هزار پرونده حدنگاری به مساحت ۶۰ هزار هکتار تشکیل شده که امید است، تا پایان سال این میزان را به اتمام رسانده و قراردادهای جدید در سال آینده منعقد شود.


به گفته مدیرکل سازمان ثبت اسناد استان کردستان، دو هزار پرونده در کارتابل امور اراضی برای صدور سند مالکیت ارسال شده که باید زودتر تعیین تکلیف شود.


وی تعداد اسناد دفترچه ای استان را بیش از ۱۰۴ هزار سند اعلام کرد و ادامه داد: سازمان ثبت اسناد استان، ظرفیت زیادی برای تبدیل این اسناد دفترچه ای به سند تک برگ دارد؛ طبق قانون هیچ گونه خدماتی برای صاحبان این اسناد ارائه نخواهد شد، بر همین اساس از مردم درخواست می شود که هرچه زودتر برای تبدیل اسناد خود اقدام کنند.


 پیرمحمدی، با بیان اینکه در سال گذشته از همه ظرفیت ها برای سند دار کردن اراضی کشاورزی بهره گرفته شده است عنوان کرد: سند دار کردن ۸۰ درصد اراضی زراعی در سال ۱۴۰۲ از برنامه‌های عملیاتی سازمان است که برای تحقق این امر می طلبد، کشاورزان همکاری لازم را با سازمان ثبت اسناد داشته باشند.


وی از تبدیل سند دوهزار و ۵۱۳ فقره سند مالکیت طی ۴ ماهه اول سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان طی ۴ ماهه اول امسال به ۳ هزار و ۸۳ سند مالکیت با رشد بیش از ۲۲ درصد رسیده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاه‌ خود را بنویسید