لغو تحریم ها راستی آزمایی و ضمانت معتبر مبانی اساسی توافق است

تهران- ایرنا- لغو تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و ضمانت معتبر به عنوان مبانی اساسی توافق، در گفت وگوی تلفنی شامگاه شنبه رؤسای جمهوری ایران و فرانسه مورد تأکید قرار گرفت.


به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه شامگاه شنبه در تماس تلفنی با آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، گفت وگو کرد. در این تماس تلفنی همچنین بررسی راهکارهای تقویت روابط تهران- پاریس و محکوم کردن حملات نظامی به مردم یمن نیز مطرح شد.


راهکارهای تقویت روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و آخرین وضع مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین، محور این گفت وگوی تلفنی بود.


رئیسی با اشاره به اعتراف آمریکا به شکست سیاست فشار حداکثری، تأکید کرد: جمهوری اسلامی در فرآیند مذاکرات، اراده و جدیت خود را برای حصول توافق اثبات کرده است و هر تلاشی از طرف مقابل در این رابطه، باید شامل لغو تحریم ها، راستی‌آزمایی و ضمانت معتبر باشد.


رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه ثبات و امنیت منطقه تنها از طریق راه حل های درون‌منطقه‌ای قابل تحقق است و نه مداخلات خارجی، خواستار توجه جامعه جهانی به بحران انسانی در یمن و رفع محاصره مردم مظلوم این کشور شد.


رئیس جمهوری فرانسه نیز در این گفت وگو تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حق دارد به آمریکا بی‌اعتماد باشد؛ چرا که این ایالات متحده بوده که باعث ایجاد بحران شده است.


امانوئل مکرون همچنین تجاوزات نظامی به مردم یمن بویژه حملات اخیر را محکوم کرد.


تحولات منطقه از جمله اوضاع لبنان از دیگر محورهای گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و فرانسه بود.


دیدگاه‌ خود را بنویسید