پینت بال بازی مقرون به صرفه با جمع دوستانه تا خانوادگی

همه ما به دنبال تفریح‌های جدید و جالب هستیم. اگر دوست داریم با تعداد نسبتاً زیادی از دوستانمان ساعات خوشی و سرشار از هیجانی را تجربه کنیم، پینت بال یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها است.


روزها سر کار می‌رویم، بچه‌داری می‌کنیم و هر هفته احساس می‌کنیم که ایاممان به روزمرگی و تکرار می‌گذرد. نمی‌خواهیم زیاد خرج بتراشیم و شاید ترجیح بدهیم با یک کافه رفتن یا سینما رفتن احساس نیازمان به تفریح را تأمین کنیم. پینت بال تفریحی پر از شور و هیجان است که از نظر اقتصادی هم به صرفه‌تر از خیلی از تفریح‌هایی است که برای ما جا افتاده است. 


پینت بال چیست؟


اگر به اسم این بازی هم دقت کنیم از گلوله‌های رنگی نشان دارد که در یک بازی تیمی در فضای باز به سمت یکدیگر شلیک ‌میکنیم. هدف از پینت‌بال این است که تیم حریف را از زمین بیرون کنید. هر گلوله‌ای که به افراد اصابت کند، باعث بیرون رفتن آن‌ها از بازی خواهد شد. تیمی برنده است که بتواند همه اعضای تیم مقابل را با گلوله از بازی بیرون کند و حداقل یک فرد از اعضای گروه خودش داخل بازی بماند.



چند نکته در مورد پینت‌بال


۱. اغلب پینت بال‌هایی که در شهرها موجود هستند برای هر نفر ورودی در نظر می‌گیرند. در بسیاری از سایت‌هایی که تخفیف ارائه می‌کنند، این ورودی برای هر نفر یک الی دو هزار تومان است. برای گلوله هزینه جداگانه دریافت می‌شود که مجموعاً هزینه هر نفر نهایتاً تا ده هزار تومن افزایش پیدا می‌کند. برخی از پینت بال‌های معروف‌تر قیمت بالاتری دارند، اما بدون شک اگر کمی جستجو کنید، پینت‌بال‌هایی با قیمت ارزان، چنانچه به آن اشاره کردیم، پیدا می‌کنید. در اغلب زمین‌ها حداقل نفرات برای شرکت در پینت بال، ۱۰ نفر است.


۲. درست است پینت‌بال خطر ندارد اما باید اصولی را در آن رعایت کنیم. از نزدیک به یکدیگر شلیک نکنیم و با قنداق به یکدیگر ضربه نزنیم. در بسیاری از مواقع حرکت‌های نادرست باعث کبود شدن بدن در افراد می‌شود.



در این زمینه بخوانید:



۳. این بازی استراتژی‌های متفاوتی دارد. به عنوان مثال می‌توانید هدف بازی خودتان را به جز تعقیب و گریز تعیین کنید. هر تیم سعی می‌کند پرچم خود را در میانه زمین برافراشته کند. حرکت تیمی برای رساندن پرچم به میانه میدان و کشمکش با گروه مقابل در نوع خودش جالب و مفرح است.


۴. همیشه ماسک ایمنی را روی صورت داشته باشید. توپ‌های رنگی خطرناک نیستند اما همیشه باید جلوی صورتتان محافظ داشته باشید.


۵. یکبار برخورد توپ برای حذف حریف کافی است.



۶. اگر با توپ مورد اصابت قرار گرفتید، خودتان آن را اعلام کنید و آن را پاک نکنید.


۷. به نظرات داور احترام بگذارید و جریان بازی را خراب نکنید.


۸. یک جا نایستید و سعی کنید تحرک داشته باشید. کارهایی شبیه به بدلکاری انجام ندهید چون مناسب این بازی نیست و البته باعث خنده دیگران می‌شوید.


۹. با هم تیمی خود همکاری کنید.


۱۰. قبل از رزرو زمین، هوا را بررسی کنید تا در آب‌وهوای بارانی و در وزش باد اذیت نشوید.


دیدگاه‌ خود را بنویسید