استاندار آذربایجان شرقی آماده برقراری ارتباط با یکی از استان های

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به روابط دوستانه و روبه‌رشد کشورمان با اتریش، گفت: استان ما با ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارد، آماده برقراری روابط با یکی از استان‌های اتریش و ترسیم چشم‌اندازی در یک افق مشخص برای توسعه همکاری در همه زمینه‌هاست.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در دیدار سفیر اتریش در ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره قدردان مواضع خوب و مستقل اتریش بوده و ما این کشور را یک کشور فرهنگ‌محور و فناوری‌محور و اثرگذار در شرایط سیاسی و اقتصادی اروپا می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، دوره جدیدی از روابط دو کشور مهم و اثرگذار شروع شده است و امیدواریم توسعه این روابط، منجر به صلح، ثبات و امنیت در منطقه شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به ظرفیت‌های استان در حوزه‌هایی مانند تولید، صنعت و معدن، فناوری، تجارت و حمل‌ونقل، علمی و دانشگاهی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و به سفیر اتریش پیشنهاد کرد زمینه ایجاد ارتباط و تعامل استان با یکی از استان‌های این کشور که دارای ظرفیت‌های مشترک با آذربایجان شرقی است، فراهم شود.

خرّم با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی مانع از شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های ما نشده است، گفت: ما با همه ظرفیت‌ها آمادگی داریم که مذاکرات خود را به قراردادهای عملیاتی و کاری تبدیل و چشم‌انداز خوبی از توسعه روابط را در یک افق مشخص ترسیم کنیم.

سفیر اتریش در ایران هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: استان آذربایجان شرقی به‌خاطر جغرافیا و تاریخ خود، از مزیت‌هایی برخوردار است که آن را از دیگر استان‌ها متمایز کرده و در طول تاریخ همواره اثرگذار بوده است.

وولف دیتریش هایم افزود: حدود ۱۵۰ سال قبل، اولین کنسول‌گری اتریش در تبریز دایر شده بود و در آن مقطع، تبادلات علمی بین دو کشور در جریان بوده و اتریش در سده‌های گذشته همواره تلاش کرده تا روابط خود را با ایران حفظ و گسترش دهد.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً از حضور شرکت‌های اتریشی در ایران حمایت می‌کنیم، افزود: علاقه بسیار زیادی به گسترش تعاملات داریم و با نگاهی امیدوارانه به فضای مذاکرات، به افزایش همکاری‌های خود با ایران در همه زمینه‌ها فکر می‌کنیم.

سفیر اتریش همچنین با اشاره به برقراری خط پروازی وین- تهران و مذاکرات سفیر ایران در اتریش برای اتصال دو کشور از طریق خط ریلی، گفت: این علاقه‌مندی از طرف ما وجود دارد که تبریز را به‌عنوان دروازه ورود به ایران از طریق ریلی ببینیم و این تعاملات می‌تواند برای هر دو طرف حائز اهمیت باشد.
 



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاه‌ خود را بنویسید