وزیر راه کمیسیون تلفیق با پرداخت ۴۰۰ هزار میلیارد ریال وام ودیعه

گرگان – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی از موافقت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اختصاص ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات همچنان برای نام‌نویسی در این طرح فرصت دارند.


رستم قاسمی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان اظهار داشت: بر اساس توافق با شورای پول و اعتبار، سهم هر استان مشخص شده و سقف پرداخت وام در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون تومان و مناطق روستایی ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.


وی بیان کرد: برخی بانک ها، پرداخت این تسهیلات را از هم اکنون آغاز کرده‌اند و در تعدادی از استان‌ها مانند همدان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی عملیات اجرایی و تامین زیرساخت‌ها برای اجرای جهش تولید مسکن در کشور آغاز شده است.


قاسمی ادامه داد: تا پایان دولت تلاش داریم چهار میلیون واحد مسکونی در کشور به بهره برداری برسد و بر اساس برنامه ریزی ها این واحدهای مسکونی در دو زمانبندی و هر نوبت ۲ میلیون واحد ساخته خواهد شد.


وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر فردای رییس‌جمهور به گلستان عملیات اجرایی ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی جهش تولید مسکن در این استان آغاز خواهد شد.


قاسمی که آیت‌الله رییسی را در سفر استانی به گلستان همراهی می کند بر اساس برنامه جمعه ۱۳ اسفند ضمن بازدید از چند پروژه عمرانی در حوزه راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری گلستان شرکت خواهد کرد.


شرکت در آیین کلنگ زنی سایت ۴۸ هکتاری گرگان برای ساخت هشت هزار و ۲۰۰ واحد از جمله برنامه های پیش بینی شده وزیر راه و شهرسازی در سفر به گلستان است.


به گزارش ایرنا، رییس جمهور صبح روز جمعه ۱۳ اسفند با همراه شماری از وزرا در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر می کند.


به گفته علی محمد زنگانه  استاندار گلستان دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.


آیت الله رییسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.


دیدگاه‌ خود را بنویسید