لهستان خواستار شفاف سازی فیفا در مورد بازی مقابل روسیه در پلی آف

تهران- ایرنا – فدراسیون فوتبال لهستان بدنبال تشدید تنش‌ها میان اوکراین و روسیه، از فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) خواست تا در مورد دیدار تیم ملی این کشور برابر روسیه در پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ شفاف‌سازی کند.


به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه دوشنبه شب به طور رسمی استقلال جمهوری‌های خلق لوگانسک و دونتسک را در شرق اوکراین به رسمیت شناخت و به هراس‌ها از وقوع درگیری نظامی در این منطقه دامن زد.


در این رابطه، فدراسیون فوتبال لهستان در بیانیه‌ای از فیفا خواست تا به فوریت در مورد موضوعات مرتبط با سازماندهی دیدار مذکور، شفاف‌سازی کند و در ادامه نسبت به فراهم آوردن بهترین شرایط برای بازیکنان و در راستای برگزاری بازی‌های بین‌المللی ابزار امیدواری کرد.


دیدار پلی‌آف میان تیم‌های ملی روسیه و لهستان به منظور کسب جواز حضور در جام جهانی قطر، برای ۲۴ مارس ۲۰۲۲(چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی شده است.


در این بیانیه تصریح شده که تصمیمات سیاسی همچون اعمال تحریم‌های احتمالی علیه مسکو، همچنان برعهده مقامات دولتی و نهادهای بین‌المللی است.


در این بیانیه‌ آمده است: موضوع مورد بحث، علاوه بر لهستان، به سوئد و جمهوری چک نیز مربوط است زیرا احتمال مواجهه تیم‌های ملی فوتبال این دو کشور نیز در فینال پلی‌آف در خاک روسیه وجود دارد.


در ادامه واکنش‌ها به احتمال وقوع درگیری نظامی میان اوکراین و روسیه، نخست وزیر انگلیس از اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) خواست، فینال لیگ قهرمانان اروپا را به خارج از روسیه منتقل کند. ورزشگاه کرتُفسکی واقع در سن‌پترزبورگ قرار است در ۲۸ ماه مه(هفتم خرداد سال ۱۴۰۱) میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۲ باشد.



دیدگاه‌ خود را بنویسید