مراکز علمی و دانشگاهی این تحولات و نظم نوین جهانی را تبیین کنند

تهران- ایرنا- فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی در نشست وابستگان نظامی ۳۵ کشور مقیم تهران، مفهوم‌شناسی نظم نوین جهانی را از جمله اهداف مراکز علمی و دانشگاهی دانست.


به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، وابستگان نظامی ۳۵ کشور مقیم تهران صبح امروز (دوشنبه ۱۶ آبان) با حضور در دانشگاه عالی دفاع ملی از مراکز علمی و تحقیقاتی این دانشگاه بازدید کردند.


در ادامه این بازدید، نشست هماهنگی همایش هندسه نظم نوین جهانی نیز برگزار شد، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی در این نشست اظهار داشت: این نشست ظرفیت بسیار خوبی برای آشنایی نمایندگان نیروهای مسلح کشورهای دوست و هم‌پیمان با دانشگاه عالی دفاع ملی و همچنین زمینه سازی گسترش ارتباط علمی و فناوری است.


وی هدف دیگر این نشست را آماده‌سازی شرایط برای برگزاری نشست بین‌المللی در حوزه بررسی هندسه نظام نوین جهانی دانست و گفت: شرایط روز جهان و اتفاقات مختلف نیازمند بررسی‌های دقیق علمی و دانشگاهی است.


فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و تاثیر آن بر جهان، ادامه داد: جنگ اوکراین، تمامی ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی تامین غذا و انرژی جهان را تحت تاثیر قرار داده و چالش‌های متعددی را برای کشورهای مختلف به وجود آورده و کشورهای بسیاری از این حوادث تاثیر پذیرفته‌اند که این حوادث و اتفاقاتی از این دست نیازمند بررسی‌های دقیق علمی و دانشگاهی است تا با همکاری‌های بیشتر بتوان از تکرار این حوادث جلوگیری کرد.


احمدی‌مقدم افزود: تحولات جهان نشان می‌دهد که نظام جهانی در حال تغییر بوده و نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است که می‌طلبد مراکز علمی و دانشگاهی این تحولات و نظم نوین جهانی را تبیین کنند.


وی مفهوم‌شناسی نظم نوین جهانی را از جمله اهداف مراکز علمی و دانشگاهی دانست و گفت: بر همین اساس همایش برسی تغییر هندسه نظم جدید جهانی اردیبهشت ماه سال آینده به مدت دو روز در تهران برگزار خواهد شد.



دیدگاه‌ خود را بنویسید