مدیر حوزه های علمیه ترویج معارف عاشورا اقدامی راهبردی است

قم – ایرنا – مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: هر اقدامی که برای ترویج معارف عاشورا و امام حسین(ع) به ویژه راهیپمایی عظیم اربعین انجام می گیرد، اقدامی راهبردی، اساسی، اثرگذار و غیرقابل وصف است.


به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات قم افزود: زمانی دشمنان اسلام، مذهب و انقلاب اسلامی به دنبال سکوت رسانه‌ای بین‌المللی از این واقعه عظیم بودند اما بعد از انقلاب اسلامی و گسترش معارف اهل بیت امروز مسلمانان و غیرمسلمانان کشورهای مختلف جهان در ایام اربعین، در مسیرهای منتهی به کربلای معلی در حال حرکت هستند و این عزت پرچم، عَلَم و لوای حسینی است.


آیت‌الله اعرافی ادامه داد: هر چقدر بتوانید نگاه ملی و بین المللی را به فریضه محرم، قیام امام حسین(ع)، واقعه عاشورا، حماسه حسینی، اربعین حسینی روشن و تبیین کنید، تردیدی نداشته باشید که صف دشمنان مکتب را برای کم فروغ نشان دادن این حماسه عظیم حسینی، خواهید شکست.


عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در پیش از انقلاب در محدود کشورهایی حتی کمتر از انگشتان دست به ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) برنامه‌های مختصری انجام می شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در ۱۵۰ کشور این حرکت عظیم شکل گرفته است.


امام جمعه قم در ادامه به احداث اردوگاه اسکان زائران حسینی در نزدیکی مرز مهران توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم اشاره کرد و یادآور شد: اقدام بسیار ارزشمندی از سوی ستاد قم صورت گرفته است و امیدوارم به بهترین شکل ممکن این مجموعه با نگاه فرهنگی و تبلیغی در اربعین امسال به بهره برداری برسد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاه‌ خود را بنویسید