لزوم مهارت افزایی و افزایش مشارکت جامعه برای مقابله با چالش های

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت افزایش دانش، مهارت و مشارکت جامعه در مقابله با چالش‌های محیط زیستی شهر تهران تاکید کرد.


به گزارش ایسنا حلیا سادات حسینی در دیدار با  مهدی امیری – مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران – با بیان اینکه تعلیم و تربیت به عنوان مهم‌ترین عامل مؤثر بر دگرگونی طرز نگرش و رفتار شهروندی، بهبود کیفیت زندگی و ارتقای خدمات شهری نقش دارد، گفت: برنامه‌ریزی جهت آموزش شهری و شهروندی به منظور حرکت از وضع موجود در حوزه محیط زیست شهری به سمت وضعیت مطلوب، مستلزم تدوین برنامه‌های تدریجی است.


مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه به منظور رشد و توسعه مطلوب شهری به تغییرات و دگرگونی‌هایی در جهت مشارکت‌پذیری شهروندان نیازمندیم، اظهارکرد: آموزش‌های زیست‌محیطی شهروندی باید در سه سطح کودکان، محصلان سپس تمامی آحاد جامعه صورت پذیرد.
 
به گفته حسینی در جهت توسعه مطلوب آموزش‌های شهروندی باید از شیوه‌هایی استفاده کرد که مقبولیت اجتماعی با تأکید بر پیشرفت برنامه‌های آموزشی همراه با تغییرات مثبت، توأم و به‌طور همزمان با معیارهای اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی همخوانی و سازگاری داشته باشد.


مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد: با توان و تعامل مثبتی که در مجموعه محیط زیست و اداره کل آموزش‌های شهروندی وجود دارد، می‌توان در زمینه آموزش شهروندی در حوزه‌های محیط زیستی گام‌های موثری را برداشت و این مهم به‌عنوان الگو به سایر استان‌های کشور تسری یابد.


در ادامه  این نشست مهدی امیری ضمن اعلام آمادگی به منظور همکاری بیشتر در زمینه موضوعات محیط زیستی گفت: آموزش شهروندی بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی، مهارت اجتماعی و ‌محیط زیستی در سطح کلان بسیار تاثیرگذار است.


وی با بیان اینکه تهران یکی از پیشروترین شهرها در مباحث آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیستی در کشور است، اظهارکرد: ساختارسازی اجرایی و عملیاتی، ایجاد پویش‌های مردمی در موضوعات محیط زیستی بسیار ضرورت دارد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید