فیلمبرداری 8K، نقطه رقابت میان برندهای تولیدکننده دوربین

کالاسودا- سونی گزارش داده است که در تلاش برای تولید سنسور فول فریم 60 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K است.

این شرکت در بازه زمانی نسبتا طولانی در زمینه تولید دوربین های عکاسی رقیب نداشت و به تکامل در زمینه دوربین های بدون آینه رسید. در حالی که هنوز دوربین های DSLR فول فریم زیادی وجود دارند، سونی کمابیش روی بازار دوربین های بدون آینه تمرکز کرده است. این در حالی است که شرکت هایی مانند نیکون و کانن نیز دوربین های فول فریم خاص خود را طراحی کرده و در این زمینه با سونی رقابت می کنند. اما اکنون به نظر می رسد که دیگر وقت آن رسیده تا شرکت های فعال در این حوزه به سمت تکنولوژی 8K حرکت کنند.

سنسور های فول فریم سونی

 گزارشی از سونی آلفا نشان می دهد که سونی در حال کار روی یک سنسور فول فریم 60 مگاپیکسل جدید است که یکی از ویژگی های ان توانایی ضبط ویدئو با وضوح 8K است. با توجه به اینکه رزولوشن 4K تاکنون برای این دوربین ها مورد استفاده قرار می گرفت، به نظر می رسد که کیفیت 8K در این زمینه بسیار پیشرفته باشد و دستگاه های دوربین در آینده از این حرکت سونی تقلید کرده و انها نیز دوربین هایی با کیفیت 8k تولید کنند.

اولین دوربین فیلمبرداری با کیفیت 8k برای کدام شرکت خواهد بود؟اولین دوربین فیلمبرداری با کیفیت 8k برای کدام شرکت خواهد بود؟

البته این اولین شرکتی نیست که کیفیت فیلمبرداری 8K را در طراحی دوربین های خود لحاظ کرده است. پیش از این شرکت های NHK و شارپ دوربین هایی با همین کیفیت تولید کرده بودند. همچنین شبکه جهانی NHK ژاپن قصد دارد تصاویر زنده 8K را قبل از امواج رادیویی در طول المپیک 2020 پخش نماید. بنابراین دو پیش بینی در خصوص اولین معرفی رسمی و همگانی این تلویزیون ها وجود دارد. همچنین دو شرکت پاناسونیک و فوجی فیلم ژاپن با همکاری یکدیگر در حال ساخت اولین دوربین فیلمبرداری دنیا با کیفیت 8k با سنسور یا حسگر ارگانیک هستند. این دوربین فیلمبرداری 8K به عنوان اولین دوربین مجهز به حسگر ارگانیک تا اواخر سال ۲۰۱۹ ساخته و وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

تکنولوژی 8k چیست؟

کیفیت 8k رزولوشن استاندارد بالاتری نسبت به کیفیت 4k دارد و تعداد پیکسل ها چهار برابر آن است. کیفیت 8k دارای رزولوشن 4320 در 7680 با تقریبا 8000 پیکسل افقی است. سنسورهای سونی در این زمینه می توانند کیفیت 8K را در 60 فریم بر ثانیه در 10 بیت ضبط کنند. اوایل سال جاری، سونی اعلام کرده بود که برنامه ای برای پاسخ به محصولات بدون آینه رقبایی مانند نیکون و کانن دارد و ساخت این دوربین می تواند پاسخی بالقوه برای آنها باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید