سیستان و بلوچستان جای کاسبی سیاسی قومی و مذهبی نیست

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان جای آزمون و خطای مدیریتی، کاسبی سیاسی، قومی و مذهبی نیست بلکه باید تلاش کنیم در کنار یکدیگر استان را بسازیم.


رضا شریفی امروز، دوشنبه در جمع ورزشکاران سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرز، معادن، کشاورزی چهار فصل، سواحل مَکُران، دریا و اتصال به اقیانوس برای سیستان و بلوچستان یک فرصت است و البته مهمترین این فرصت‌ها نیروی انسانی نجیب، غیور و فهیم استان بوده که خود را در خدمت آرمان‌های انقلاب و نظام قرار داده است.


وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته تیم مدیریتی سیستان و بلوچستان علاوه بر پرداختن به ظرفیت‌های طبیعی، معدنی، کشاورزی، پتروشیمی، سواحل مَکُران و مرز به ظرفیت نیروی انسانی خبره و نخبه نیز توجه داشت به گونه‌ای که توانستیم ثابت کنیم در این استان فارس و بلوچ، شیعه و سنی می‌توانند در کنار یکدیگر کار کرده و این استان را بسازند.


معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان جای آزمون و خطای مدیریتی، کاسبی سیاسی، قومی و مذهبی نیست؛ بلکه در کنار یکدیگر با وجود اختلافات سلیقه‌ای که البته طبیعی هم است کار می‌کنیم و استان را با هم خواهیم ساخت.


وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد تیم مدیریتی سیستان و بلوچستان این است که ثابت کردیم که شیعه و سنی، زابلی و بلوچ می‌توانند کار تیمی کنند و استان را با هم بسازند.


شریفی گفت: ما این را ثابت کردیم که می‌توانیم از بین نخبگان سیستان و بلوچستان صرف نظر از مباحث قومی، مذهبی و سیاسی مدیر به سطح ملی معرفی کنیم بطوریکه در چند هفته اخیر چندین مدیر از این استان مسوولیت ملی گرفتند.


وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان می‌تواند خودش را مدیریت کند و بزرگان قومی، مذهبی و نخبگان علمی ما در استان این ظرفیت را دارند که مسائل را احصا کنند و البته راه حل مسائل هم در خود استان است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید