سرویس ملامین جدید و شیک

احتمالاً از کودکی ظروف ملامینه را روی میز و بین ظروف آشپزخانه مشاهده کرده اید. البته ظروف ملامین که برای سرو غذا در سفره استفاده می شد اکنون نوستالژیک و بی فایده است. اما در بعضی موارد هنوز از سرویس ملامین استفاده می گردد زیرا این ظروف سبک تر و ماندگارتر از انواع ظروف چینی هستند.

محبوبیت سرویس ملامین

حتی در گذشته دلیل استفاده از سرویس های ملامین این بود که بیشتر برای مهمانی های غیر رسمی مناسب بود و به راحتی چینی را ترک پیدا نمی کرد و نمی شکست. از این نظر از نظر اقتصادی هم به صرفه بودند. یکی از این مدل های پرطرفدار سرویس ملامین شیرکوه یزد می باشد.

دلیل دیگر محبوبیت ظروف سرویس ملامین این است که در رنگ های مختلفی تولید شده و ظروف ملامینه نیز برای کاربردهای مختلف استفاده می گردد. این شامل سینی ها و کاسه های بزرگ و رنگارنگ است.

سرویس ملامین در واقع یک پلاستیک جدید جمع و جور و قوی است. امروزه برای سالم سازی محصولات از ترکیبی از ملامین و رزین برای ساخت ملامین استفاده می گردد. این مقاومت در ترکیب ملامین جدید ، آنها را برای ظروف مختلف آشپزخانه مناسب می کند.

سرویس ملامین یزد

مضر بودن سرویس ملامین برای سلامتی؟!

در این سال ها گزارش های مختلفی از ظروف مضر ملامین در رسانه ها منعکس شده است. به گفته دانشمندان ، ظروف ملامین مقدار زیادی مواد سمی و سرطان زا را در غذا وارد می کند. این تحقیقات و شایعات منجر به حذف ملامین از سفره های ایرانی و جایگزینی آن با ظروف چینی ، عقیق و ظروف شیشه ای شد.

اگرچه بسیاری از افراد سرویس ملامین جدید و شیک را برای سلامتی خطرناک می دانند ، اما سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) پژوهش های زیادی را روی ظروف ملامین انجام داده است. این مطالعه نشان داد که ظروف ملامین برای سلامتی مضر نیستند ، به شرطی که غذای موجود از 160 درجه فارنهایت گرم تر نشود.

با این حال ملامینی که از ترکیبات کم خطر تولید گردد مناسب می باشد بنابراین اگر قصد دارید بسیاری از ظروف ملامین را برای آشپزخانه تهیه نمایید بهتر اس یک مارک با کیفیت و محترم داشته باشید سعی کنید از یک مارک و برند معتبری استفاده نمایید.

بر خلاف ظروف لعاب دار ، سرویس های ملامین را می توان با خیای آسوده در ماشین ظرفشویی بگذارید. در اصل شستن ظروف ملامینه در ماشین ظرفشویی بی خطر است. بسیاری از مارک های ملامین قابلیت قرارگیری در ماشین ظرفشویی را دارند و این ویژگی را معمولاً روی این محصولات می نویسند.

خرید سرویس ملامین

همانطور که گفتیم ، سرویس ظروف ملامین تا حدی در برابر گرما مقاومت می کنند که درجه حرارت در ماشین ظرفشویی معمولاً چندان زیاد نمی باشد. اتفاقاً ساختار ظروف ملامینه به گونه ای است که خیلی سریع در ماشین ظرفشویی خشک می گردد.

ظروف سرویس ملامین را می توانید مقداری حرارت بدهید اما زمانی که مواد غذایی در آن وجود دارد نباید به آن حرارت وارد گردد.بر این اساس استفاده از ظروف ملامین را در مایکروویو توصیه نمی کنیم.

مزایای ظروف ملامین

ملامین به ندرت امکان دارد شکسته شود و گوشه های این ظروف به ندرت آسیب می بینند و به اصطلاح لبه های آن نمی پرد. بهترین چیز در مورد سرویس ملامین این است که حتی اگر از دست شما افتاد و شکست مثل ظرف های چینی و ظروف شیشه ای نمی شکند و امکان دارد تنها ترک برداشته تا دو تیکه گردد. از طرف دیگر ، دوام آنها از بسیاری از ظروف آشپزخانه بیشتر است.

نکته خوب دیگر در مورد سرویس ملامین جدید و شیک این است که اگر از آنها استفاده می کنید و بعضی از آنها خراب می شوند ، می توانید یک ست جدید با قیمت کمتر از ظروف چینی خریداری کنید. نکته دیگر اینکه ظروف ملامین نسبت به ظروف دیگر در برابر خراش چنگال و قاشق مقاومت بیشتری دارند و درخشش آنها دیرتر از بین خواهد رفت.

https://melamineyazd.ir/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86/

دیدگاه‌ خود را بنویسید