سازمان پیمان امنیت جمعی برای اعزام صلحبانان به منطقه دونباس اعلام

مسکو – ایرنا – استانیسلاو زاس دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی برای اعزام صلحبانان این سازمان به منطقه مناقشه دونباس در شرق اوکراین اعلام آمادگی کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، دبیرکل پیمان امنیت جمعی روز شنبه گفت، استقرار صلحبانان این سازمان در منطقه مناقشه دونباس در صورت دریافت مجوز شورای امنیت سازمان ملل و با موافقت اوکراین امکانپذیر است.


زاس افزود: علاوه بر آن، تصمیم برای اعزام صلحبانان سازمان پیمان امنیت جمعی باید از سوی همه کشورهای عضو این سازمان تایید شود.


دبیرکل پیمان امنیت جمعی تصریح کرد که مناقشه اوکراین فقط از راههای دیپلماتیک می‌تواند حل و فصل شود. 


وی افزود، وضعیت در منطقه مناقشه دونباس بشدت متشنج است و بعید بنظر می‌رسد که اوضاع آرام شود. 


زاس گفت: هم اینک باید ضرورت آغاز مذاکرات را پذیرفت و برای کسب توافق تلاش کرد. این واقعیت جدید است. 


به گزارش رسانه‌های روسی، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، به تازگی امکان استقرار نظامیان خارجی در منطقه مناقشه دونباس را رد کرده است. 


پیمان امنیت جمعی اوایل سال جاری میلادی نیروی صلحبان به قزاقستان اعزام کرد و پس از پایان ناآرامی‌ها در این کشور، صلحبانان این سازمان، کشور قزاقستان را ترک کردند.


نیروی موسوم به صلحبان سازمان پیمان امنیت جمعی متشکل از واحدهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان است. افغانستان و صربستان دو عضو ناظر آن هستند که از سال ۲۰۱۳ به این سازمان پیوسته‌اند. 


به گزارش رسانه‌های روسی، وضعیت منطقه دونباس از ۲ روز پیش با گلوله باران این مناطق توسط نیروهای اوکراینی به شدت متشنج شده است.  


شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (شنبه) با اشاره به وضعیت متشنج منطقه دونباس، اعلام کرد: در شبانه روز گذشته نیروهای اوکراینی در منطقه لوگانسک نزدیک به ۷۰۰ بار و در منطقه دونتسک بیش از ۲۰۰ بار آتش بس را نقض کرده و با سلاح‌های سنگین ازجمله توپخانه و آتشبار، مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهند.


دیدگاه‌ خود را بنویسید