رونمایی از سکه تاریخی امام رضا ع در جشنواره چندرسانه ای میراث

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به گستردگی برنامه‌هایی که در جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اجرا می‌شود، اشاره کرد و گفت: برنامه‌های متعددی در این جشنواره اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها رونمایی از سکه تاریخی امام رضا(ع) است.


محمد ثابت اقلیدی امروز، ۵ آبان‌ماه در نشست سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز با اعلام این مطلب گفت: برپایی نمایشگاه آثار موزه‌ای هنرهای اسلامی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و نمایشگاه آثار موزه‌ای تمدنی در تخت جمشید به‌عنوان برنامه‌های ذیل جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در نظر گرفته ‌شده است.


وی به تشریح بیشتر این نمایشگاه‌های موزه‌ای پرداخت و بیان کرد: آثار ادوار مختلف اسلامی از سطح موزه ملی گردآوری‌شده و به موزه حرم حضرت شاهچراغ (ع) منتقل می‌شود، در این میان یک اتفاق خاص، رونمایی از سکه امام رضا (ع) در موزه این حرم مطهر است که در سال ۲۰۳ هجری قمری به مناسبت ورود امام هشتم به شیراز به دستور مأمون ضرب شد.


ثابت اقلیدی افزود: این سکه بانکی و مجموعه خصوصی رضا قناعت‌پیشه به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین اشیا دوران اسلامی هم‌زمان با افتتاح جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در موزه حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) رونمایی خواهند شد.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در مورد برپایی نمایشگاه آثار موزه‌ای تمدنی در تخت جمشید هم گفت: آثار دوران ایلامی از سطح موزه ملی گردآوری‌شده و به موزه تخت جمشید منتقل می‌شوند و در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.


نمایش آثار برنجی قلم‌زنی سبک اصیل شیراز از دوران زندیه و قاجار و ظروف آیینی از مجموعه خصوصی مهدی جوانمردی در موزه پارس شیراز، نمایش مسکوکات تاریخی و اسلامی ضرب استان فارس از مجموعه خصوصی رضا قناعت‌پیشه جهرمی در موزه دلگشا واقع در باغ دلگشا شیراز، نمایش آثار انیس‌الدوله از مجموعه خصوصی امیر پاک‌دل در باغ‌موزه جهان‌نما و نمایش قفل‌های تاریخی از مجموعه خصوصی یوسف آذریان در موزه خط و کتابت میرزا احمد نی‌ریزی در نی‌ریز از دیگر برنامه‌هایی است که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به آن اشاره کرد که در قالب برنامه‌های جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گنجانده ‌شده است.


وی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های مهم اطلاع‌رسانی در حوزه میراث فرهنگی برگزاری نمایشگاه‌های موزه‌ای است که در این جشنواره مورد توجه جدی قرارگرفته است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید