دولت در سکوت کارهای بی نظیری کرده است جنگ شناختی دشمن به دنبال

ایسنا/گلستان نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اقدامات بی نظیر دولت در سال ۱۴۰۱ در سکوت خبری خبر داد و بر لزوم رسانه ای کردن این اقدامات بزرگ تاکید کرد.


‌محسن زنگنه در گفت و گو با ایسنا در حاشیه دیدار با مدیران شهرستان گنبدکاووس که در جریان بازدید وی از استان گلستان صورت میگرفت با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ یکی از برجسته ترین سالهای بودجه را داشتیم، اظهار کرد: من نگاه کارشناسی دارم و فارغ از نگاههای سیاسی می گویم که سال گذشته برای دولت و مجلس سال پرفروغی بوده است.


وی با بیان اینکه در سال گذشته اولین سالی بود که تنها با برداشت ۱۰ درصدی از صندوق توسعه که با اجازه رهبری اتفاق افتاد ما کسری بودجه نداشتیم، خاطرنشان کرد: ناترازی عملیاتی در کشور وجود داشت چون چیزی بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد حقوق کارمندان و ۳۴۰ هزار میلیارد حقوق صندوق های بازنشستگی بدون وقفه پرداخت شد اما کسری بودجه وجود نداشت.


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای با اشاره به اینکه علی رغم افزایش یارانه در میانه سال و افزایش یک میلیونی حقوق کارمندان و البته دو تا چند برابر شدن حق اولاد و عائله مندی دولت بدون یک روز تاخیر حقوق ها را واریز کرد و شب پرداخت یارانه را همچون برخی دولت ها عزای خود اعلام نکرد.


تخصیص 100 درصدی بودجه عمرانی کشور برای نخستین بار


زنگنه از تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی کشور برای نخستین بار آن هم به میزان ۲۶۸ همت خبر داد و گفت: درآمدهای نفتی مصوب در سال قبل ۴۴۰ همت بود که با تلاش دولت ۹۱ درصد یعنی ۴۱۰ همت آن تحقق پیدا کرد و این در حالی است که سال ۱۴۰۰ ما تنها ۲۳۰ همت فروش نفت داشتیم.


وی با اشاره به اینکه با وجود تلاش‌های بی نظیر دولت در سال گذشته جنگ شناختی دشمن باعث شده مجلس و دولت را ناکارآمد القا کنند، تصریح کرد: این القائات فریبنده در حالی است که شاخص‌ها نشان می‌دهد ما رکورد صادرات غیرنفتی را با ۵۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته شکسته‌ایم.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجارت خارجی کشورمان در سال قبل مرز ۱۱۰ همت را رد کرده است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در حوزه اوراق خزانه، دولت ۱۳۴ همت بازپرداخت اوراق متعلق به سال ۹۷، ۹۸ و بخشی از سال ۹۹ را تسویه کرده است که آمارها نشان می‌دهد ما در این سال اوراق کمتری فروختیم درحالی که اوراق بیشتری را بازپرداخت کردیم.


زنگنه درآمدهای مالیاتی مصوب سال گذشته را ۴۵۰ همت دانست و اضافه کرد: تحقق درآمدهای مالیاتی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰۲ درصد بوده یعنی ۴۷۰ همت بوده که دلیل آن به جهت افزایش مالیات از مودیان فعلی نبوده بلکه کشف و افزایش مودیان جدید بوده است.


 دریافت بیش از 46 همت حقوق دولتی معادن در دولت سیزدهم


وی با تاکید بر اینکه درآمدهای مصوب گمرگی در سال قبل ۷۹ همت بوده که ۵۹ همت آن یعنی ۷۵ درصد تحقق یافته، افزود: این آمار نسبت به سال قبل آن یعنی سال ۱۴۰۰ افزایش هنگفتی داشته است.


سخنگوی کمیسیون جهش تولید با اشاره به اینکه سود سهام شرکت های دولتی برای اولین بار ۱۷۷ درصد رشد داشته و نه تنها منفی نشده بلکه با این حجم مثبت شده است، خاطرنشان کرد: عدد اعتبارات یارانه که در تبصره ۱۴ است در ابتدای مجلس یازدهم زیر ۸۰ هزار میلیارد بود ولی امسال به ۸۵۰ هزار میلیارد رسیده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید